15 Nisan 2011 Cuma

EZBER BOZAN ÇİKOLATALI CUPCAKE

Uzun zamandır yeni tarifler peşinde koşturmaktan eski tariflerimi unutmuştum.Oysaki bu siteye ilk görladığımda amacım bena ait tarifleri sizlerle paylaşmak ve sizlerden öğrendiklerimle arşivimi geliştirmek idi.Arkadaşlarımda yeni yeni tarifler değişik tadlar gördükçe işin  açıkçası, hemen denemek için can attığımdan benim eski tarifler bir köşede unutuldu.
Bu tarifin hikayesi ise, aldığım eski bir mutfak dergisinin sayfalarından birinde uzun hem de çok uzun zaman bekledikten sonra denendi. Hatta tarifin adı da Çikolatalı Brownie'idi. Ben yıllarca brownie diye bu keki yaprım. Taaki sevgili cenkte görüp, deneyip brownienin ne olduğunu öğrenene dek. Bu nedenle uzun bir süre bu tarifi bloğa eklemeyi düşünmedim bile. Sonra dedim ki kendi kendime. Tamam, bu brownie değil. Hatta yanından bile geçmiyor.(İçine konulan çikolata dışında) Ama kek güzel, bizimkiler de pek bir seviyor ve bana sık sık yaptırıyor. Bende tarifimin adını değiştireyim ve öyle ekleyeyim bloğa dedim. İşte, kek bu nedenle karşınızda. Deneyin memnun kalacaksınız. Beni ilk yaptığım günden beri hiç pişman etmedi. Hatta bu sefer cup kek olarak yaptım. Sonuç yine mükemmel oldu. Siz isterseniz orta boy bir kek kalıbında da pişirebilirsiniz. Tabi o zaman pişirme süresi 30-35 dakikaya çıkacaktır. Birde orta boy kalıba bu harç fazla gelecektir. Hamurun yarısını buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.
Tarif MUTFAK dergisinden alınmıştır.
MALZEMELER
160 gr bitterçikolata
210 gr tereyağı
1+1/4 cup şeker
4 adet yumurta
1+3/4 cup un
1,5 paket kabartma tozu
1/2 cup süt

Yine bir çikolatalı tarif daha.... Benim gibi çikolata tutkunu olanlar bu tarif sizler için....
Yapımı göz korkutmayan ama klasik kek tariflerini ters düz eden bir tarif bu seferki. En ilginci de yağı ilk başta kullanıp sütü en son eklemek ki bu benim tarifi uzun süre denemememde etkili olmuştu. İlk başta bayağı şüpheli yaklaşmıştım ama bir denemeden zarar gelmez düşüncesi ile uyguladığımda beni şaşırtmıştı lezzeti. Uzun süre sık sık denediğim bu tarifi en çok tatlı kremaya yakıştırdım. Tarifi... O da VAR elbette..ama resim çekmeyi unuttuğumdan en kısa zamanda tekrar yapıp sizlerle paylaşacağim:)))))
Tarife geçmeden önce bahsetmek istediğim diğer bir nokta ise;Bu tarif normal bir kekin 1.5 katına denk geldiği için kalıbınızı seçerken bunuda hesaba katın. Ben 12 li mini muffin kalıbı ile 9 lu urta boy muffin kalıbını kullandığımda yeterli oluyor. Birde eğer varsa büyükçe bir slikon kek kalıbı da işinizi görür. O zaman cupcake olmaz o başka:)))))
Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.
Çikolatayı benmari usulu eritelim. Oda sıcaklığında beklemiş tereyağı ve toz şekeri mikserle çırpalım. Yumurtaları teker teker ekleyelim ve bu arada çırpmaya devam edelim. Mikseri bir kenara bırakıp tahta bir kaşıkla eriyip ılımış çikolatayı karışıma yedirelim. un ve kabartma tozunu ilave edip karıştıralım. Son olarak sütü de ekleyip karıştıralım.
Karışımı mini kek kalıplarına dolduralım.
Fırında 20-25 dakika pişirelim.
Soğutma telinde soğutup üzerine tatlı krema ile servis edelim.
TATLI KREMA
MALZEMELER
250gr tuzsuz krem peynir, oda sıcaklığında
1/2 cup (125gr) oda sıcaklığında tereyağı
4 cup pudra şekeri(Ben 2 cup kullandım)
1/4 tbsp  vanilya extrat
süt

Ayaklı bir mikser kabında krem peyniri ve tereyağını çırpalım. (iki kez spatula ile kabın etrafına yapışan karışımı toplayalım.)Pudra şekerini ekleyip önce yavaşta başlayıp en yüksek hıza kadar çıkarak çırpmaya devam edelim. (yine iki kez spatula ile kabın etrafına yapışan karışımı toplayalım) vanilyayı ekleyelim.
Karışım kolaylıkla keklerin üzerine sürülebilecek kıvamda olmalı. Yumuşak margarinden çok az daha sert. Koyu olur ise istediğimiz kıvamı tutturana kadar bir yemek kaşığı ile süt ilave edilebilir.
Bu karışımı hemen kullanabiliriz veya üzerini kapatıp buzdolabında 2 gün saklayabiliriz. Servisten önce oda sıcaklığına getirmek yeterli olacaktır.
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: