26 Nisan 2011 Salı

TIRTIL KURABİYE

Cerencimiz ilk bize bu kurabiyeleri getirdiğinde tadından önce görseli ve adı ile kalplerimizi fethetmiş idi. Anneciğinn ellerine sağlık daha sonra bir kaç kere daha yapıp gönderdi bizlere. Sonra ceren kurabiye getire dursun bizde tarifi alıp başladık kalıbını aramaya. Sağ olsun biz bulamayınca kalıbımızı da getirdi. Yani bu kurabiyenin kalıbıda tarifide arkadaşıma ait.
Tarifimin minik hikayesi bukadar.Bu gün elimde tarif de var kalıpda. Birde tatlı krizim tutmuş. Eee napmalı. Hemen kolları sıvayıııııp............Hem en kolayından.. Hem en tatlı ve tırtıllısından bir kurabiye ile bu krizi aşmalı..
Ben orkinal tarifine ek olarak bir kısmı kakaolu da yaptım. Bilirsiniz kakaoyu çok severim ben.
Eveet tatlı severler buyurun bu tarif hepimize:)))))
MALZEMELER
125 gr tereyağı(oda ısısnda)
½ cup sıvı yağ(Ben kanola kullandım)
2 adet yumurta
1 cup şeker
1 paket kabartma tozu
¼ (1 çay kaşığı) tsp vanilya extrat
3.5 cup un
1 tbsp kakao
Pudra şekeri

Fırını 170 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.
Tereyağı, sıvıyağ, yumurtayı bir karıştırma kabında karıştıralım. Bu karışıma şeker, vanilya ve kabartma tozunu ekleyelim. En son unu da ekleyip yumuşak bir hamur elde edelim. Hamuru ikiye bölüp yarısına kakao ekleyim biraz daha yoğuralım.
Hazırladığımız hamuru tırtıl kurabiye kalıbına yerleştirelim. Üstten parmağımız ile bastırarak kurabiyelere şekil verelim. Kalıptan çıkan kurabiyeleri yağlı kağıt kaplı tepsiye dizelim ve fırında 15 dakika fanlı olarak pişirelim. Pişen kurabiyeleri soğutma teline alalım. Servisten önce üzerine pudra şekeri serpelim.
Afiyet olsun.

2 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

çok cici olmuşlar bir ara çok sık yaptığım kurabiyeler:) eline sağlık canım..
sevgiler

çiğdem dedi ki...

Teşekkür ederim...Beğenmene çok sevindim.