18 Ağustos 2012 Cumartesi

DAMLA ÇİKOLATALI KEK

Mutfağa girdiğimde inanın ne yapacağımı ben bile bilmiyordum bu gün. Bir yanda sıcak bir yanda nem. Akşam için hafif tatlı bişiler yapmalı ama ne?
İşte bu hallerde iken ben farkında olmadan elim malzemeleri toparlamıştı bile. Hamuru karıştırınca çikolata ilave etmek geldi içimden. buz dolabından damla çikolataları alıp serpiştirdim hamurun üztüne. Verdim fırına. Tadımı :) En güzel tariflerim pek özenmeden olanlardır ve bu da o tariflerden biri.

MALZEMELER
3 adet yumurta
1 cup şeker
1 cup süt
1/2 cup erimiş tereyağı
1/2 cup sıvıyağ
1 limonun rendesi ve suyu
1/2 cup damla çikolata
2 cup un
1 adet kabartma tozu

Fırını 160 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.
Baton kek kalıbına yağlı kağıt serelim.
Şeker ve yumurtaları 3 dakika mikser ile çırpalım.
Sırası ile süt ve yağı ekleyip çırpmaya devam edelim.
Limon suyu ve kabuğunun rendesini de ekleyip karıştıralım.
Un ve kabartma tozunu ilave edip un kaybolana dek karıştıralım.
Hamuru kalıba aktarıp üzerine damla çikolataları serpiştirelim.
Kalıbı fırına verip 40 dakika pişirip kürdan testinden geçirdikten sonra soğuması için çıkartıp ılık olarak servis edelim.
Afiyet olsun.

1 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Çok nefis olmuş.Ellerinize sağlık.