13 Ağustos 2012 Pazartesi

FIRINLANMIŞ BÖĞÜRTLENLİ CHEESCAKE

FIRINLANMIŞ BÖĞÜRTLENLİ CHEESCAKE/BAKED BLACKBARRY CHEESCAKE
Yine bir cheesecake tarifi var bu gün. 
Önce ılık olarak tüketilecek olması beni duraksatmış olsa da kitaptaki resmine baktıkça aklımda kalacağına  midemde kalsın deyip hazır izmirlilerde gelecekken iftar için yapmaya karar verdim.

Tarif "Dünyanın en Güzel Tatlıları" kitabımdan uyarlandı.
MALZEMELER
Yağlamak için;  yumuşak tereyağı
3/4 su bardağı (175gr) az yağlı beyaz peynir ya da lor peyniri/Ben labne kullandım
2/3 su bardağı (150gr) yoğurt
1 yemek kaşığı (15gr) kepekli un
2 yemek kaşığı (25gr) tozşeker
1 yumurta +1 yumurta akı
Yarım limonun suyu ve kabuğunun rendesi
1 + 3/4 su bardağı (200gr) taze ya da donmuş böğürtlen


18 cm lik kelepçeli kalıbın tabanını yağlayıp yağlı kağıt ile kaplayalım.
Peyniri yumuşayana kadar mutfak robotundan geçirelim.
Eğer robot yok ise , süzgeçten geçirerek pürüzsüz hale getirelim.
Yoğurdu, unu, şekeri, yumurtayı ve yumurta akını karıştıralım.
Limon suyunu, rendesini, böğürtlenleri de ilave edelim.
Böğürtlenlerin birkaç tanesini süsleme için ayıralım.
Karışımı hazırladığımız kelepçeli kalıba döküp 30-35 dakika boyunca  pişirelim.
Cheesecake pişince fırını kapatıp yarı aralık bırakarak fırının içinde 1 saat bekletelim.
Bir bıçağı, kalıbın kenarları boyunca gezdi­rip, cheesecake ile kalıbı birbirinden ayıralım.
Kelepçeleri açıp cheesecake'i servis tabağına aktaralım.
Ilık cheesecake’in üzerini ayırdığımızz böğürtlenler ile süsleyip, soğumadan servis yapalım.
Afiyet olsun.
Unutmadan söyleyeyim. Ben cheesecake'i biraz bol dolgulu severim. Sizde benimle aynı fikir de iseniz ya daha küçük kalıp kullanın yada miktarlarla oynayıp artırın. Ben bir sonrakine öyle yapacağım.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Çook güzel gözüküyor. Ama sonucu hakkında bir şey yazmamışsın... Naıl resimdeki kadar güzel mi tadı...Bende denemek istiyorum da!

çiğdem dedi ki...

Taban hamuru olmadan nasıl olacak derken gayet memnun edici bir tat ile karşılaştım:) Tavsiye ederim. Yaptığım en pratik cheescake idi.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mııımmm nefis olmuş.ellerinize sağlık..pratik ve meyvasının çok olması güzel..