6 Nisan 2013 Cumartesi

FIRINDA KABAK MÜCVER

Kabak dolmasından artan kabaklar ile çoğunlukla mücver yapılır.
Ama ben bu gün annemin -Ama mücver yağlı oluyor- serzenişi ile karşılaşınca daha hafif az kalorili olan daha önceleri sıkça yaptığım bir yemeği yapmaya karar verdim. Kabak süfle... Hem hafif hem lezzetli...Şimdi nereden çıktı kabak sufle demeyin. Biliyorum konumuz kabak mücveri. Olsun benim aklıma düştü birkere. En kısa zamanda minicik kabarık mı kabarık sufleler yapacağım sizlere.
Ama şimdi madem konumuz mücver konuya dönüyorum.
Ben üzerine kaşar peynirini ince olarak rendeleyip kırmızı toz biber, susam ve çörek otu ile süsledim. Siz kendi zevkinize göre pekala değişiklikler yapabilirsiniz.
 Sufle tarifinde görşmek üzere.....
MALZEMELER
1.5 kg kabak içi yaklaşık 600 gr.
2 adet yeşil soğan
2 adet havuç
2 yumurta
150 gr lor peyniri
1 avuç ince doğranmış dereotu
1 avuç ince doğranmış maydanoz
3/4 su bardağı un
1 çorba kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber, kırmızıbiber, susam, çörek otu, kırmızı toz biber.
Rende kaşar peyniri.
 
Kabakları ve havuçları rendeleyelim. Bir süzgeç veya kevgirin içinde alıp elimiz ile bastırarak kabakların suyunun iyice süzülmesini sağlayalım. Kabakların suyunun iyice süzüldüğünden emin olalım. Aksi taktirde suyu süzülmemiş kabak fırında sulanır ve malesef fırından bir bütün halinde çıkamaz.
Yeşil soğanları, maydanoz ve dere otunu  ince ince kıyalım.
Yumurtaları geniş bir karıştırma kabında çırpalım.
Un ve baharatları ilave edip rendeleyip kıydığımız yeşillikler ile karıştıralım.
En son loru da ilave edip  bir çatal yardımı ile hafifçe ezerek karıştıralım.
Hafifçe yağladığımız top kek veya muffin kalıplarına harcı paylaştıralım.
 
180 derecede ısıtılmış fırından 25-30 dakika pişirelim. 
Afiyet olsun.

2 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok nefis görünüyor çok değişik bir tarif olmuş fırında bu sunum aklıma hiç gelmemişti..
Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

çok güzel tuttum bu tarifi denenmeli ellerine sağlık
sevgiler