5 Mayıs 2013 Pazar

PARATHA (HİNT GÖZLEMESİ)

Çok uzun zaman önce paylaşmam gereken bir tarif aslında PRATHA.
Ben ilk patateslisini tattım. Ama sonra araştırdımki Paneer denen bir çeşit hint peyniri ile de yapılıyormuş. İçi damak tadına göre çeşitlendirilebilir belki ama olmazsa olmazları var muhakkak.
Chili biberi olmadan bir hint yemeği düşünebilirmisiniz? Bu gözlemeninde olmazsa olmazı ve baharatlar elbette. Baharatları ülkemizde bulmak biraz güç biliyorum. Ama ben sizin için biraz araştırma yapıp şu ünlü garam masalanın tarifini buldum. Tarif için Tık Tık. Chili biberi artık bizim marketlerde de bulunabiliyor. Yok bulamıyorum derseniz ülkemizide de gayet acı yeşil biberler mevcut. Bence kullanılabilir.
Şimdi gelelim  tarife.
MALZEMELER
Hamuru için;
2 su bardağ tam buğday unu
Yeterince su
Tuz
Tüm malzemeler karıştırılıp kulak memesi kıvamında bir hamur yapalım. Üzerine nemli mutfak örtüsü örtüp dinlenmeye bırakalım.
Bu arada iç harcını hazırlayalım.
İç harcı için;
4-5 adet haşlanmış ve rendelenmiş patates
Chili biberi/ince kıyılmış
1/2 çay kaşığı garam masala
1/2 çay kaşığı danija-jeera toz(kişniş,kimyon karışımı)
1 adet küçük kırmızı soğan(rendelenmiş)
1, 2  dal ince kıyılmış kişniş. Bizim buralarda kinzi diye bilinir.
İç harcı için tüm malzemeleri karıştıralım.
Pişirmek için ghee(hintlilere özgü bitkisel yağ)(Ben tereyağ kullandım.)

1-Şimdi tekniği anlatacağım sizlere;
2-Dinlenen hamurdan yumruk büyüklüğünde bezeler yapalım.
3-Her bir bezeyi pasta tabağı büyüklüğünde açalım.
4-İçi harçtan hamurun ortasına yerleştirelim ve hamuru pohaça yapar gibi kapatalım.
5-Birleştirdiğimiz kısım üstte kalacak şekilde elimiz ile nazikçe bastıralım.
6-Hamurun patlayıp iç harcın dışarı çıkmasına izin vermeden hafifçe düzlemek amaçlı bastıralım.
7-Hamuru merdane yardımı ile yine çok fazla bastırmadan tekrar pasta tabağı büyüklüğünde açalım.
8-Yağsız  kızgın tavada önlü arkalı pişirelim.
9-Ghee/tereyağı sürüp servis edelim.
Afiyet olsun.

4 yorum:

LeylaK dedi ki...

Çok lezzetli bir şeye benziyor. Sevdim kendisini :) Denenecek.

Unknown dedi ki...

çok güzel tarifleri var
ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Bayıldım doğrusu...Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Dünya mutfağından tarifler bulmak ne güzel blgunuzda.Emeğinize sağlık takibimdesiniz artık:)
Bende sizi beklerim;
http://sema-semanngunlugu.blogspot.com/