3 Kasım 2013 Pazar

DÖRT ÇİKOLATALI KEK

Şöyle bol çikolatalı ve yaş bir kek yapacağımı düşünürken hafif nemli bir kek yaptım. Hayal kırıklığına mı uğradım? Hayır elbette.
Kek gerçekten muhteşem. Nette gezinirken gördüm. Orjinal adı"Quadruple Chocolate Loaf Cake" Anlayacağınız gibi ispanyol menşeili bir kek. Bol çikolatalı olması benim ilgimi çekmesi için yeterli apımı bir keke göre ilginç. Mayalı hamur yapar gibi kek yapıyorsunuz. Ama içiniz rahat olsun. Malzemeleriniz israf olmayacak. 
Tarif için tık tık.
MALZEMELER
KEK İÇİN:
1+ 2/3 cup un
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1/4 cup kakao
1+ 1/3 cup şeker
170 gr tuzsuz tereyağı
2 yumurta
1 yemek kaşığı vanilya özütü
1/3 cup ekşi krema(sour cream)
1/2 cup kaynar su
1 cup bitter çikolata(%70 kakao aranlı)
ŞURUBU İÇİN:
1 çay kaşığı kakao
1/2 cup su
1/2 cup şeker
Tüm malzemeleri oda sıcaklığına getirelim.
Çikolatalarıir bıçak yardımı ile kazıyalım.
ÜZERİNE; 40 gr bitter çikolata rendesi
Öncelikle tüm malzemeleri oda sıcaklığına gelmeleri için buz dolabından çıkartıp bir müddet bekletelim.
Katı malzemeleri,Un,Kabartma tozu,Kakaoyu ayrı bir yerde karıştıralım.
Fırını 170 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.
Unlu karışımın ortasını açalım ve yumurta, vanilya özütü, ekşi krema ,tereyağını alalım. Tel bir çırpıcı ile tüm malzemeleri karıştıralım.
Kaynar suyu yavaş yavaş ilave edelim. Bu aşamada spatula kullanarak kaynar suyu hamura yedirelim. Çikolata parçalarını da ekleyip hamura iyice yedirelim.
Baton bir kek kalıbının (20 cm.lik bir yuvarlak kalıba veya küçük boy ortası delik bir kek kalıbı da olur) tabanını tereyağ ıle yağlayıp unladıktan sonra kamuru dökelim.
Kalıbı fırına verip 50-60 dakika pişirelim.
Kek fırından çıkmadan önce sosu hazırlayaım. Bunun için tüm malzemeleri bir sos tenceresine alıp kısık ateşte yavaş yavaş karıştırarak özleştirelim. Ocağın altını biraz açıp sosu 5 dakika boyunca kaynatıp kalınlaştıralım.
Fırından çıkan sıcak keke şurubu dökelim ve soğuyunca dördüncü ve son çikolatayı yani taşal haline getirilmiş çikolata parçalarını serpelim.
Afiyet olsun.
 

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Efenim iyi geceler su an itibariyle sayfanıza ilk defa girmiş bulunmaktayım hayran kaldım bu tarifinize ve diğer tariflerinize.özellikle tarif listesindeki cup ölçüsünü kullanmanızı takdirle karşılıyorum.çünkü diğer yemek bloglarına bardak ölçüsünü sormaktan gına gelmiştir bana.kullandıkları bardakların resmi yada kaç ml'lik bardak kullandıklarını belirtmeden,bir su bardağı cumlesiyle başlayan tarifler benim hevesimi kirmistir.ben yinede geleneği bozmayim sizede sorayım cup ölçünüz benimki ile aynimi degilmi diye.benim bardağım ekmek makinesinin bardağı idi.240 ml'lik sizinkisi kaç ml'lik?şimdiden teşekkürler..takipçiniz olecegim
Elif

tarifküpü dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
tariküpü dedi ki...

Elifciğim öncelikle teşekkür ederim. Çok güzel şeyler yazmışsın hakkımda. Ben bu ölçü işi ile ilgili bir yazı yazmış idim. Okuduktan sonra hala kafanda sorular olur ise cevaplamaktan memnuniyet duyraım. Sevgiler...
http://tarifkupu.blogspot.com/2011/05/mutfak-okulu.html