17 Ocak 2014 Cuma

PANCARLI ARPA ŞEHRİYE SALATASI

Uzun bir aradan sonra merhaba. Özlenilmiş olmayı ümit ederek hafta sonu arkadaşımın oğluşunun doğum günü için yaptığım salatayı paylaşmak istiyorum sizlerle. Salata deneyenler tarafından çok beğenildi ve tarif defterlerine eklendi bile. Ben de boş durmadım çok güzel limonlu bir pasta tarifi aldım sizler için. En kısa zamanda yapıp yayınlamayı düşünüyorum.
Tarife gelince sevgili Suzan'dan aldım tarifi. Ama yine dayanamayıp bir iki ekleme de ben yaptım. Sizce daha farklı eklemeler de olabilir. Eğer ilginç bir tat bulursanız benimlede paylaşırsanız sevinirim :)
 MALZEMELER:
3 su bardağı şehriye
1 kutu konserve mısır
4-5 adet haşlanmış kırmızı pancar
7-8 adet kornişon turşu
1/2 demet dereotu
1 adet limonun suyu
4-5 yemek kaşığı zeytin yağı
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
Tuz
Pilav tenceresinde 1-2 kaşık sıvı yağda şehriyenin 1/3'ünü rengi koyulaşıp dönene kadar kavuralım.  Kalan şehriyeleri de ilave edip 6 su bardağı sıcak su ekleyip şehriyeleri pilav yapar gibi pişirelim. Bu arada tuzunu ilave etmeyi unutmayalım. 
Pişen şehriyeyi tahta bir kaşık ile karıştırarak hem harını alalım, hemde yapışmasını engelleyelim.
Ilıyan şehriyeye, minik küpler halinde doğranmış kırmızı pancarı ve kornişon turşusunu ilave edelim.
Ardından ince kıyılmış dereotu, ceviz, mısır konservesini de ilave edelim.
En son limon suyu ve tuzu (Şehriyelere eklediğimiz tuzu unutmayalım) ve zeytinyağını katıp salatayı karıştıralım.
Pancarların salatanın rengini değiştirmesini istemiyorsanız benim gibi en son ilave edip çok az karıştırabilrsiniz.
 Afiyet olsun.......

Hiç yorum yok: