14 Mart 2014 Cuma

DIZMANA BÖREĞİ(GÖÇMEN BÖREĞİ)

Tarif mükemmel olunca ilk denemede tutturdum. Hem de ne tutturmak......
Sosa eklediğim süt dışında tarife sadık kaldım. Sütü de (belki bizim yoğurttan kaynaklanıyordur),sos bana bayağı koyu geldiği için ekledim.
Sabah kahvaltılarında mükemmel gidecek bu tarif için çok teşekkür ederim.


Tarif " Umut Sepetim" den alındı.
HAMURU İÇİN;
1 paket maya ( 10 gr.)
2 cup ılık süt
1 cup ılık su
1/3 cup sıvıyağ
1 tatlı kaşığı şeker
1 ,5 tatlı kaşığı tuz
5-6 cup un
SOSU İÇİN;
1 yumurta
3 yemek kaşığı erimiş tereyağı
5 yemek kaşığı yoğurt
4 yemek kaşığı sıvıyağ

1/4 cup süt
1 tatlı kaşığı tuz
ÜZERİNE;
Haşhaş

Yaş mayayı ılık süt, ılık su ve şeker ile kariştirip 4-5 dakika kabarması için bekletelim.
Sıvıyağı ve tuzu ilave edip karıştıralım.
Azar azar un ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
Yoğurduğumuz hamurun üzerini nemli bir bezle örtüp mayalanmaya bırakalım.
Oda ısısına göre yaklaşık 30-45 dakika mayalanan hamuru 4 parçaya bölelim.
Her bir parçayı uzunca rulo yapalım ve bir parmak kalınlığında kesip önceden yağladığımız borcama yerleştirelim.
Benim tavsiyem birinci tepsi pişerken ikinci tepsideki hamurlar kabaracağı için tüm hamurları aralıklı olarak yerleştirmeniz. Böylece benim pişen ilk tepsimdeki gibi hamurlar çok taşmaz.

Bir dahaki sefere iki hamuru en büyük boy borcama aralıklı olarak yerleştireceğim. Bu sefer bir büyük bir küçük oval tepsi kullandım çünkü.
Sos için, yumurtayı çırpalım ve diğer malzemeleri ekleyip iyice karıştıralım.
Hazırladığımız ve tepsiye dizdiğiniz böreklerin üzerine sosu eşit bir şekilde dökelim.

Hamurların üzerine haşhaş serpelim ve önceden ısıtılmış 200 derecede fırında üzerileri kızarana kadar 30-40 dakika pişirelim.
Afiyet olsun............. 

1 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem şimdi dedim resimlere bakarken.ellerine sağlık canım.sevgiler.