3 Mart 2014 Pazartesi

KARNABAHAR SALATASI

Bir zamanlar o kadar sık yapardım ki bu salatayı. Her öğrenilen yeni tarifler gibi bıkana kadar yapmıştım.  Biraz ara verip tekrar yapmaktı niyetim. Ama ailemle yaşamaya başlayalı bazı sevdiğim şeyleri daha nadir yapıyorum. Nedenini biliyorsunuz...
Geçenlerde yemeğimi bizimkilere yedirmeyi başardım. Tabularını kırıp biraz yediler.
Annem sadece, karnabaharı iyice bir öldürene kadar haşlayıp sarımsaklı yoğurt ile karıştırıp yerdi. Şimdi yemeğini de arada bir tadıyor. Ama benim salatama çatal atmadı daha. Ama siz anneme bakmayın. Deneyin, pişman olmayacaksınız. Söz.

MALZEMELER
1 adet küçük boy karnabahar
2-3 çiçek brokoli(İsteğe bağlı.Ben bu sefer eklemedim)
1 adet havuç 
1 adet kırmızı biber
2-3 dal taze soğan
2 yemek kaşığı konserve mısır(Ben geçen seneden haşlayıp dolaba attığımız mısırları kullandım)
Birkaç adet salatalık turşusu
Maydanoz,Dereotu(Dereotunu bu salataya çok yakıştırıyorum ama malesef evde sevilmediğinden, pek nadir aldığımızdan ekleyemedim)
Limon suyu
Tuz, karabiber, pul biber
Zeytinyağ
Tencereye sıcak su koyup kaynayınca yıkayıp çiçeklerine ayırdığımız karnabaharı ekleyelim.
Karnabaharın kararmaması için, ya bu aşamada suyun içine limon sıkalım ya da 1 yemek kaşığı unu karnabaharların üzerine sepeleyelim. Tuzunu da ilave edip karnabaharları diri kalacak şekilde haşlayalım.
Havucu rendeleyelim.
Turşu ve kırmızı biberi küp küp doğrayalım.
Yeşil soğanı dilimleyelim.
Maydanozu ve dereotunu ince ince kıyalım.
En son tüm malzemeleri bir salata kasesine alıp iyice karıştıralım.
Karnabahar piştikten sonra soğuyunca diğer salata malzemeleri ile buluşturalım.
Salatanın sos malzemelerini bir kasede karıştırıp çırpalım.
Sosu salataya ilave edip bir güzel karıştıralım.
Ben bu salatayı bir gece önceden yapmanızı tavsiye ederim. Karnabahar sosu içine iyice çekince daha bir lezzetli oluyor.

4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çiğdemcim ellerine sağlık,nefis olmuş..

tarifküpü dedi ki...

Teşekkür ederim nursenciğim.

Adsız dedi ki...

O hamarat ellerinize sağlık Çiğdem hanım. Ben de hemen yaptım. Çok lezzetli oldu. Çok teşekkürler...

Tarifküpü dedi ki...

Beğenmenize çok sevindim.Afiyet olsun